TO DO 2016

tammikuuta 05, 2016


Vuoden vaihteessa useimmat taitavat miettiä jonkinlaisia tavoitteita alkavalle vuodelle. Ehkä tehdään menneestä vuodesta jonkinlainen tilinpäätös, tai sitten mielessä on muuten vaan toteutettavia asioita. En ole itse tavannut tehdä uuden vuoden lupauksia (pettäisin ne kuitenkin viikon sisällä), mutta kyllähän tämä kutkuttava uuden alun tuntu, jonka tammikuun alku väkisin tuo tullessaan, innostaa kuitenkin vähän miettimään, mitähän sitä tulevalta toivoisi.


Things to make and do -Maijan esimerkkiä seuraten päätin pukea alkanutta vuotta koskevat ajatukseni to do -listan muotoon. Siispä heippa 2016, sinun varallesi olen suunnitellut seuraavaa:

  • Mielessäni on jo pidempään ollut blogin ulkoasun kohentaminen. Koko kyhäelmä tuntui jämähtäneen tiukasti vuoteen 2009. Tämä kohta toteutuikin samantien, kun mylläsin täällä tänään kaiken uuteen uskoon! Voi olla, ettei kaikki ole vielä ihan loppuun asti hiottua, mutta ai että olen nyt jo tyytyväinen. Ja kun yli puolet lukijoista selailee tätä puhelimella, oli korkea aikakin saada myös mobiilisti järkevältä näyttävä pohja blogille. 
  • Väittelen tohtoriksi (iik!).
  • Aion saada töitä.
  • Jätämme lapsen aiempaa useammin anopille hoitoon voidaksemme keskittyä välillä olemaan äidin ja isän lisäksi myös aviopari. Ensimmäinen kerta onkin buukattu jo muutaman viikon päähän, jes!
  • Käyn läpi valokuvia ja edistän vihdoin albumiprojektiani, jossa olen tällä hetkellä jumissa jossain kesäkuussa 2011 (...).
  • Käymme viikonloppuvisiiteillä moikkaamassa ystäviä pitkin Saksaa. Toivottavasti pääsemme vihdoin myös Kölniin, jossa en ole vieläkään saanut käytyä.
  • Kestitsen Brasiliasta saapuvaa ystävää (jee!).
  • Otamme ohjelmistoon toivottavasti noin viikottaiset skype-puhelut vanhempieni kanssa, jotta poika kuulisi suomea säännöllisesti myös muilta kuin äidiltään.
  • Opettelen ompelemaan lastenvaatteiden lisäksi jotain myös itselleni.
  • Treffaan Saksassa asuvia suomalaisia bloggaajia Aachenissa! Jos olet yksi meistä, katsasta ihmeessä tämä tapahtuma, jota olemme puuhaamassa helmikuulle.
Ihan kiva lista siitä tuli! Bring it on, 2016!



Dieses Jahr werde ich u.a. meine Doktorarbeit verteidigen, einen Job finden, den Kleinen öfter zur Schwiegermama bringen und Zeit zur zweit mit meinem Mann verbringen, mit dem Fotoalbumprojekt endlich wieder weiter machen, Freunde besuchen und für mich selbst nähen lernen.

Saattaisit myös pitää näistä

9 kommenttia

  1. Kiva ulkoasu, tosi!! Mulla ollut kans mielessä vaihtaa, tuo latautuu niin hitaasti. Ja ihania suunnitelmia!! Antoisaa vuotta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö olekin! Mä oon ihan täpinöissäni tästä, vihdoinkin tämä näyttää ihan oikealta blogilta ;) Vielä on pari hommaa vähän kesken, mutta aika hyvin sain jo eilen kaiken kikkailtua valmiiksi.

      Hyvää uutta vuotta myös sinne! Me taas ajettiin jouluna Kaarinan ohi, ehkä ehditään joskus oikein treffatakin kun me ollaan kuitenkin joka lomalla Turussa. :)

      Poista
  2. Vauu, näyttää tosi hyvältä! Ja itse teit, miten sä osasit?!? Oon haaveillut samankaltaisesta itsekin, varsinkin just mobiiliversion ulkoasun karvalakkiuden takia mutta taidot ei riitä toistaiseksi ainakaan. Kivalta vaikuttaa myös sun vuosiplääni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kuule voin paljastaa sellaisen salaisuuden kuin Etsystä ostettavat blogipohjat ;) Tähän kaikkeen en olisi kyllä yksin pystynytkään, vaikka tässä blogivuosien varrella onkin tullut opittua kaikenlaista koodailuista. Tsekkaa ihmeessä mitä kaikkea tuolta löytyy! Mä luin näistä ihan sattumalta jostain blogista, ja oon kyllä tosi tyytyväinen. Harkitsin jo Wordpressiin siirtymistä ja kaikkea, mutta tämä oli tosi helppo ratkaisu. Toivottavasti saan lähipäivinä vielä loputkin keskeneräisyydet kuntoon!

      Poista
    2. Siis joo, noita etsyn pohjia katselinkin jo joskus kesällä, mutta sitten päädyin kuitenkin ajattelemaan että ei niitten kanssa kuitenkaan mene niinkuin strömsössä.. Mutta ne sitten kuitenkin ihan toimii?

      Poista
    3. Joo kyllä! Mä just kirjoitin näistä koko postauksen, kun totesin että en sitten ilmeisesti ollut ainoa, jolle tämä oli uusi asia.

      Poista
  3. Hyviä aikeita, ja hieno ulkoasu! Mulla kanssa on valokuva-albumi-projekti kesken, huokaus... ulkoasusta sellainen toive, että musta olisi kiva, että postaukset voi lukea yhdellä kertaa eikä tarvi aina klikata erikseen että "jatka lukemista". Tämä tosin tuntuu olevan nykyblogeissa yleisempää, ehkä mä olen vain vanhanaikainen. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tiedätkö, tätä postausten näyttämistä mietin ite tosi pitkään! Ennen kirosin kaikki blogit, joissa ei voinut heti lukea postauksia suoraan. Jotain on kuitenkin käynyt, koska nykään oikeastaan tykkään tästä näin. Ehkä siksi, että luen itse kuitenkin blogit syötteenlukijasta, ja taas jos eksyn ihan uuteen blogiin, tykkään vähän selailla millaisia postauksia sieltä löytyy. Jos ensimmäisenä on vaikkapa 20 kuvan tykitys viime vuoden ompeluista (näin hypoteettisena esimerkkinä!) eikä ompelu kiinnosta yhtään, en ehkä jaksa selata sit katsomaan, löytyykö jotain muutakin. Tai toinen esimerkkiskenaario on se, että oon käynyt kommentoimassa jossain blogissa ja tulen myöhemmin tarkastamaan, onko kommenttiin vastattu. Jos sen jälkeen on tullut jo muita postauksia, on kiva että sinne vanhaan pääsee nopeasti ilman että tarvii hirveästi selata sivua alaspäin. Mutta siis kyllähän tossa luettavuus kärsii, se on ihan totta. Mä nyt katson, mitä mieltä olen tästä ulkoasusta käytännössä, saattaa olla että tulen jossain vaiheessa kuitenkin siihen tulokseen, että on parempi näyttää ne kokonaiset postaukset.

      Poista
    2. No tässä on varmasti just se ero, että mä en edelleenkään ole oppinut käyttämään syötteenlukijaa vaan mulla on yksinkertaisesti kirjanmerkeissä blogit, joita säännöllisesti käyn kurkkimassa. Varsin pätevät oli sun perustelut, yritän siis sopeutua. ;)

      Poista